Rétromobile – Pariz 2019.
Rétromobile – Pariz 2019.
Otvorena na samom početku dvadesetog veka sa ciljem da bude zgrada-domaćin najvišoj umetnosti, pariska Velika palata jedan je od najvelelepnijih spomenika arhitekture u ovom gradu. Nedaleko od Luvra, a na obali Sene, ona i dalje služi slavljenju lepote, umetnosti i ljudskih dostignuća. Zbog toga, ne čudi da je jedna od centralnih svetskih izložbi istorijskih automobila smeštena upravo u ovaj prostor. U pitanju je Retromobile Paris, a zahvaljujući našem prijatelju Vladimiru, ove godine imamo uvid u najveće zvezde izložbe.
Sasvim očekivano, francuski automobili su imali poseban tretman na salonu, uz fantastične fabričke izložbe vodećih proizvođača. Renault je tako uz svoje legendarne automobile izložio i F1 bolid, dok je Citroën iz arhiva povukao neke od najzanimljivih koncepta kao što su GS Camargue i piramidalni Karin. Izbor automobila bio je vrlo širok, a činili su ga primerci iz svih epoha i segmenata. Pored italijanskih i francuskih gradskih automobila, Porsche 911 je bio opšteprisutan, ali su se na izložbenim štandovima mogli pronaći i egzotični superautomobili poput Bugattija EB110 ili legendarne Miure. Posebna pažnja data je trkačkim automobilima: ikonama kružnih i endurance trka, te pobednicima relija iz zlatnih epoha evropskog relija. Bez sumnje najimpozantniji eksponat bio je Berliet T100, svojevremeno najveći kamion na svetu.
Verovatno najupečatljiviji automobil ovogodišnjeg Retromobila bio je Stratos Zero, Bertoneov dramatični koncept koji se sada nalazi u rukama privatnog kolekcionara i ima novu renesansu na najprestižnijim svetskim izložbama. Za njim, tu je bio često fotografisani 300SL sa ulubljenim zadnjim krajem, kao podsetnik da čak i najvrednije automobile treba voziti kako oni zaslužuju, a da će se osiguranje i vešte ruke restauratora pobrinuti da se sve vrati na svoje mesto u slučaju da nešto pođe naopako. Retromobile nas je dugo intrigirao kao događaj koji se mora posetiti, te se nadamo da ćemo sledeće godine i sami biti gosti Velike palate i njene najbrže izložbe.
Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Vladimir Uzelac
0 Comments